Friday, November 6, 2009

Soal Jodoh

Salam..

Nak beremosi sikit di tgh2 mlm buta ni..

Pernah xkorang rasa muak dgn soalan lebih2 lg soalan tu kerap sgt ditanya..mesti pernah kan..tu la yg berlaku dlm hidup aku skrg ni.teramat muak dgn soklan "bila nk kawin?"

Ya Allah...xde perkataan yg boleh menggambarkan betapa muaknye aku dgn soklan tu.dr kawan2, jiran2, students, kawan2 mak, tok ngulu, bekas tok ngulu, pakcik makcik, tok nenek, sepupu sepapat sampai la mak aku sndr pun suka tanya soklan tu..dan jawapan standard aku..xnak kawin lg..

Aku bukan xnak kawin.mana ada manusia normal yg xnak kawin.even kucing aku tu pun dah besar sikit sibuk nk lompat pagar umah cari awek dah.tp ada byk benda yg mengganggu fikiran aku.pernah x org yg sibuk tanya aku bila nk kawin acap2 kali tu cuba menyelami hati aku ni?xde kan..xpernah pun sape2 tanya nape aku xnak kawin lg.

Tlg la jgn tanya lg soklan2 bosan ni.klau dah smpai seru kawin la aku.jodoh ni kan kerja Tuhan.bkn aku xtry cari.tgh try la ni.tp bg la ruang dan masa utk aku settle byk benda yg mengganggu hidup aku ni.

0 comments:

Post a Comment