Wednesday, March 11, 2009

Aku Yg Dah Semakin Gemuk....(Camne ni????)

Aku kena wat sesuatu pd diri aku...ni perbezaan diri aku dlm masa 2thn... 2007 aku siap leh pakai kebaya cam pramugari lagi...Masa ni aku mmg kurus sket...Tp gmbr terbaru aku tu masa dinner company bulan lepas...aku dah berjaya pam diri aku sendiri cam belon...


Sebelum


















Selepas

























Mengapa ini terjadi????

Setelah aku analisis apa yg dah terjadi pada hidup aku sepanjang 2 tahun ni..maybe inilah penyebab2nye....

  1. Dulu aku sentiasa bhgia sbb ada org tersyg...semangat nk jg kecantikan...masa tu kulit mmg jg..jerawat tumbuh sebijik pun dah kalut cari mcm2 ubat..pastu jg mkn...jg penampilan..sbb setiasa nk kelihatan cantik.Member2 aku masa kat UTM dulu mmg selalu ckp aku makin berseri2 lps couple...Gmbr berkebaya ni kiranya zaman aku plg happy...sbb masa tu kami dah mula merancang untuk another level of our relationship...Masa tu baru hbs bljr dan dah keje untuk kumpul duit. Tp disbbkan aku frust, aku dah mls nk jg penampilan...asyik mkn je bila aku rasa tension atau sedih..Jerawat nk naik pun aku xkisah sbb aku fkr xde sape yg concern pasal penampilan aku lg...
  2. Tekanan keje yg semakin menjadi2...bila otak penat aku jd lapar..solution utk lapar ialah mkn...kat meja aku sentiasa ada biskut atau roti...
  3. Tetiba je aku skrg gastrik lak..klau perut kosong sikit je mulalah pedih..so aku kena sentiasa mkn untuk alas perut..so stok roti mmg xputus kat ofis.Klau x...kaki tangan aku akan mula seram sejuk bila perut dah pedih.
  4. Menurut kajian yg aku baca kat majalah, org yg xcukup tido mmg senang mengalami mslh berat bertambah disebabkan sistem badan terganggu. badan kita bekerja pd waktu mlm sewaktu kita tdr..mslhnye aku ni ssh nk tido lately...kol3 pg pun kdg2 aku blm lena lg..so..sistem badan xdapt berfungsi dgn sempurna disbbkan tubuh badan kita yg xrehat..
Tension2....

2 comments:

eye said...

semua tu alasan utk sedapkan hati sndiri tu..huhu

Aina Creative Design said...

huhu...camne tau ni encik eye?

Post a Comment